A kolego nie masz czasem włączonej redukcji szumów w puszce? Jak masz to lepiej wyłącz.No w zasadzie ja mam dwie stałki: N 50 1.8 i Tokine 100 2.8
Następnym razem użyję i zobaczę, co wyjdzie z tego.
A kolego nie masz czasem włączonej redukcji szumów w puszce? Jak masz to lepiej wyłącz.No w zasadzie ja mam dwie stałki: N 50 1.8 i Tokine 100 2.8
Następnym razem użyję i zobaczę, co wyjdzie z tego.
trzeba było od razu tak zrobić różnica jest bardzo widoczna.Dodam, że te fotki robiłem na preselekcji przysłony. Gdy grał Habakuk przestawiłem sobie na manual i uważam, że było ciut lepiej
Przykład:
Niby teoria dobra ale mysle ze na pelnej dziurze mogą się nie sprawdzić bo GO bedzie za mała ..,oni jednak sie ruszaja i przy tych obiektywach o których piszes dodatkowym minusem może byc wolny AF ..(pomijająć wersje 50 1.4G)..Myślę ze f2.8 jest optymalna przesłoną..Dodatkowo mozna lekko dopalać lampą by uniknąć szumu i lekko skrocic czas..Ja to tam koncertowym ekspertem nie jestem, ale ostatnio jak byłem na wiankach to zabrałem 50/1.4 i przy pomiarze punktowym na tancerza miałem czasy rzędu nawet 1/200 przy dziurze 1.8-2.0 i ISO 200. Mz do walenia fot z pod sceny dobrze by się sprawdził zestaw jasnych stałek 50/1.4(1.8) i 85/1.8
Uważam że manual nic nic tu nie pomógł..a przy zmianiającym sie ciągle oświetleniu nie dasz rady nadążyc.. Ja robiłęm wiekszość zdjęć na -1ev co już znacznie skróciło czas a dodatkowo dało bardziej naturalną ekspozycje bo twoje zdjecią są moim zdaniem za jasne.tam tak nie było .To zdjęcie rózni się od reszty tylko tym że gitarzysta stał w bezruchu bo ręka i tak jest poruszona..No i może ciut pomógl manual bo skróciłeś czas..Nie obrażam się
Nie uważam, że moje fotki są super, zamieszczam, bo może ktoś napisze co spaprałem i będę mógł to poprawić następnym razem. Co do kadrów, to nie oczekuję rady, bo to kwestia oka no i wprawy - tak mi się zdaje. Ale jeżeli chodzi o te szumy to Golden, na twoich fotkach ich prawie nie widać. Czy jest to kwestia doboru ustawień aparatu, jakości samego aparatu czy odszumiania na kompie? Twoje foty są jakies takie czyste. Jeżli możesz to podaj mi jakieś dane co to tych fotek. Jakim sprzętem robione, przysłona, czas ISO - będzie to dla mnie pomocne.
Dodam, że te fotki robiłem na preselekcji przysłony. Gdy grał Habakuk przestawiłem sobie na manual i uważam, że było ciut lepiej
Przykład:
I bardzo dobrze - widać że gość naciska ostro na struny - to jest jak niedawno napisał golden odnośnie fot samolotów - śmigła muszą być rozmazane. Mz forka jedna z lepszych koncetowych pokazanych tu z tego regelandu.bo ręka i tak jest poruszona..
Dokładnie, nie nadążysz. Dlatego musisz mieć ultraszybki światłomierz, oczywiście z "AlwaysShouldBeGoodForeground AutoAISelector' w pozycji 'Still On'.Uważam że manual nic nic tu nie pomógł..a przy zmianiającym sie ciągle oświetleniu nie dasz rady nadążyc..
Zaraz zaraz. Jeśli dałeś na -1EV i wtedy na zdjęciach jest tak jak tam było, to ... przepala Ci na matrycowym? A może użyłeś innego pomiaru? No spota nie, bo tam -1EV byłoby średnio przydatne. CW? W przypadku CW i mniej więcej takich planów jak tu pokazywane, to nie było sensu dawać -1EV, bo byłoby za ciemno. Wniosek - przepala Ci na matrycowymJa robiłem wiekszość zdjęć na -1ev co już znacznie skróciło czas a dodatkowo dało bardziej naturalną ekspozycje
Nie znam parametrów tego zdjęcia. Wynika mi z niego tylko tyle, że ręka poruszała się przynajmniej trzy razy szybciej niż sam cały gitarzysta. I ta poruszona ręka to moim zdaniem jeden z większych plusów tego zdjęcia - dodaje dynamiki, pokazuje, co się działo.To zdjęcie rózni się od reszty tylko tym że gitarzysta stał w bezruchu bo ręka i tak jest poruszona..
ok ja nie mam nic przeciwko poruszonej ręce tylko teoria manuala nic nie ma tu do rzeczy..po prostu obiekt byl statyczny i to dalo dobry efekt..I bardzo dobrze - widać że gość naciska ostro na struny - to jest jak niedawno napisał golden odnośnie fot samolotów - śmigła muszą być rozmazane. Mz forka jedna z lepszych koncetowych pokazanych tu z tego regelandu.bo ręka i tak jest poruszona..
Ekhm... Piotrek, przepraszam Cię bardzo, ale 50/1.4G jest wolniejszy od śrubokręta 50/1.4 (i 1.8 zresztą też) i niewiele wolniejszy lub taki sam 'szybki' jak 85/1.8.Niby teoria dobra ale mysle ze na pelnej dziurze mogą się nie sprawdzić bo GO bedzie za mała ..,oni jednak sie ruszaja i przy tych obiektywach o których piszes dodatkowym minusem może byc wolny AF ..(pomijająć wersje 50 1.4G)..(..) Mz do walenia fot z pod sceny dobrze by się sprawdził zestaw jasnych stałek 50/1.4(1.8) i 85/1.8
Każdy ma prawo do swojego zdaniaMyślę ze f2.8 jest optymalna przesłoną..Dodatkowo mozna lekko dopalać lampą by uniknąć szumu i lekko skrocic czas..
Nie przpala mi..zachowuje sie jak kazdy aparat..zrob zdjecie w ciemnym lesie na automacie to zobaczymy czy nie bedzie jasniejsze niz w rzeczywistosci..ta sam zasada była tutaj bo bylo ciemno ..Zaraz zaraz. Jeśli dałeś na -1EV i wtedy na zdjęciach jest tak jak tam było, to ... przepala Ci na matrycowym? A może użyłeś innego pomiaru? No spota nie, bo tam -1EV byłoby średnio przydatne. CW? W przypadku CW i mniej więcej takich planów jak tu pokazywane, to nie było sensu dawać -1EV, bo byłoby za ciemno. Wniosek - przepala Ci na matrycowym
Ano tak, prawda, prawda, prawda! W automacie! W jakim automacie - matrycowy? Bo przy CW tak nie będzie....Nie przepala mi..zachowuje sie jak kazdy aparat..zrob zdjecie w ciemnym lesie na automacie to zobaczymy czy nie bedzie jasniejsze niz w rzeczywistosci..ta sam zasada była tutaj bo bylo ciemno ..
Program A - Automatyka czasu na preselekcji przesłony. Gadasz jak bys od wczorqj miał aparat..Wiadome jest ze autoamtyka aparatu dąży do nie przepalnia zdjęć przy jednoczesnym wyciagnieciy z cieni jak najwiecej szczegółów wiec przeswietla zdjecia gdy tych cieni w kadrze jest 70%..Ano tak, prawda, prawda, prawda! W automacie! W jakim automacie - matrycowy? Bo przy CW tak nie będzie....Nie przepala mi..zachowuje sie jak kazdy aparat..zrob zdjecie w ciemnym lesie na automacie to zobaczymy czy nie bedzie jasniejsze niz w rzeczywistosci..ta sam zasada była tutaj bo bylo ciemno ..
Mam nadzieję, że się z rozpędu pomyliłeś, że chciałeś inaczej odpowiedzieć, coś innego napisać. Proszę, powiedz, że mam rację, nie burz mojego świata...Program A - Automatyka czasu na preselekcji przesłonyAno tak, prawda, prawda, prawda! W automacie! W jakim automacie - matrycowy? Bo przy CW tak nie będzie....Nie przepala mi..zachowuje sie jak kazdy aparat..zrob zdjecie w ciemnym lesie na automacie to zobaczymy czy nie bedzie jasniejsze niz w rzeczywistosci..ta sam zasada była tutaj bo bylo ciemno ..
Sorry ale nie moge przyznac ci racji choc bym chciał..Mam nadzieję, że się z rozpędu pomyliłeś, że chciałeś inaczej odpowiedzieć, coś innego napisać. Proszę, powiedz, że mam rację, nie burz mojego świata...Program A - Automatyka czasu na preselekcji przesłonyAno tak, prawda, prawda, prawda! W automacie! W jakim automacie - matrycowy? Bo przy CW tak nie będzie....Nie przepala mi..zachowuje sie jak kazdy aparat..zrob zdjecie w ciemnym lesie na automacie to zobaczymy czy nie bedzie jasniejsze niz w rzeczywistosci..ta sam zasada była tutaj bo bylo ciemno ..
Szkoda... wielka szkoda... bardzo wielka szkoda... taka szkoda, że ojaciep...Sorry ale nie moge przyznac ci racji choc bym chciał..Mam nadzieję, że się z rozpędu pomyliłeś, że chciałeś inaczej odpowiedzieć, coś innego napisać. Proszę, powiedz, że mam rację, nie burz mojego świata...Program A - Automatyka czasu na preselekcji przesłonyAno tak, prawda, prawda, prawda! W automacie! W jakim automacie - matrycowy? Bo przy CW tak nie będzie....Nie przepala mi..zachowuje sie jak kazdy aparat..zrob zdjecie w ciemnym lesie na automacie to zobaczymy czy nie bedzie jasniejsze niz w rzeczywistosci..ta sam zasada była tutaj bo bylo ciemno ..
Niestety (na szczęście) ,żaden automat nie zastąpi myślenia i wyobraźni. Po to są różne tryby pomiaru światła, regulacja EV, po to jest AE-L żeby z tego korzystać. Dali nawet ADL i AUTOiso - jeszcze mało.A moze ty mnie przekonasz..? bo ja jestem pewien tego co pisze..dalem ci przykłąd z lasem ..drugi przykład może być taki: zima , śnieg ..co robi aparat..? nie doswietla zdjecia bo jest w kadrze za dużo białego ..aparat jest głupi on ma wzorzec standardowego kadru w ktorym powiedzmy 1/3 to światło 1/3 srednio oswietlonych miejsc a 1/3 ciemnych cieni..jesli odbiega to od normy to niestety wychodzi to co wychodzi..