Forum fotograficzne. Działania Płockiej Grupy Fotograficznej poświęcone są fotografii i grafice, konsolidacji lokalnego środowiska fotograficznego, a także promocji i popularyzacji miasta Płock.

 
Awatar użytkownika
dorob
Autor tematu
Posty: 1035
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2009, 22:13
System: Canon
Lokalizacja: Płock - Na lewo od Levis'a ;)
Kontaktowanie:

The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

poniedziałek, 13 lip 2009, 22:53

Część już się wysypała ze swoimi zdjęciami, więc i ja coś zapodam.
Będzie tego 26 sztuk, więc jak ktoś nie ma chęci i czasu niech nie ogląda :D


1. Dużo tego było
Obrazek

2. SV Dar Pomorza
(Biała Fregata) – trzymasztowy żaglowiec szkolny (fregata) zakupiony przez społeczeństwo Pomorza w 1929 dla Szkoły Morskiej w Gdyni. Obecnie jest to statek-muzeum, oddział Centralnego Muzeum Morskiego.
12 października 1909 - wodowanie jako statek szkolny niemieckiej marynarki handlowej Prinzess Eitel Friedrich
Obrazek

3. Dar Młodzieży
Żaglowiec zbudowany został w Stoczni Gdańskiej im. Lenina w 1981 roku, częściowo za składki społeczne. Uroczyste podniesienie bandery odbyło się 4 lipca 1982 roku. Matką chrzestną została żona zasłużonego komendanta "Daru Pomorza" kpt. ż.w. Kazimierza Jurkiewicza - Helena Jurkiewicz.
Obrazek

4. I jeszcze raz
Obrazek

5. Gasimy Dar Pomorza
Obrazek

6. Znów Dar Młodzieży ale już pod żaglami
Obrazek

7. SV Christian Radich – stalowa trzymasztowa fregata, bandera Norwegii, port macierzysty Oslo.
Jednostka została zbudowana pod koniec lat 30. XX w. jako szkolny żaglowiec Norweskiej Marynarki Handlowej. Konstruktorem zostaje Kpt. Christian Blom, dyrektor Marinens Hovedverft. Imię Christian Radich (1822–1898) nadano mu na cześć norweskiego kupca-żeglarza, który w swym testamencie zapisał fundusze na budowę statku szkolnego. W rejs dziewiczy wyruszyła 17 czerwca 1937 r.
Obrazek

8. Sedov i Flying Dutchman
Obrazek

9. Dar Młodzieży i Pomorza
Obrazek

10. ??? Nie udało mi się namierzyć nazwy tej skorupy.
Obrazek

11. Grossherzogin Elisabeth
Großherzogin Elisabeth - trójmasztowy szkuner gaflowy, jego portem macierzystym jest Elsfleth. Zbudowany na stalowym kadłubie około 1909 r. w Holandii. Przybierał rożne nazwy w tym "Ariadne" i "San Antonio". Po II wojnie światowej został przebudowany na statek luksusowy.
Obrazek

12. Flying Dutchman
Obrazek

13. STS Siedow (ros. Седов) – największy żaglowiec szkolny świata, czteromasztowy bark, jeden z ostatnich windjammerów. Przez wiele lat był największym żaglowcem w ogóle, lecz oddał pierwszeństwo wycieczkowemu "Gwarkowi" ("Royal Clipper").
Żaglowiec został zbudowany w 1921 w stoczni Krupp Germania-Werft w Kilonii dla towarzystwa żeglugowego F. A. Vinnen (kapitan ż. w. Lorenz Peters (1921-1936)). Otrzymał wówczas nazwę Magdalene Vinnen II (pierwszy Magdalene Vinnen I, ex Dunstaffnage, był również czteromasztowym barkiem). Oprócz zadań szkoleniowych, pływał jako żaglowiec towarowy, wożąc saletrę z Chile. W 1936 zmienił armatora na Norddeutscher Lloyd i nazwę na Kommodore Johnsen, dalej służąc jako żaglowiec towarowy.
Obrazek

14. Kaliakra nosi imię czternastowiecznej bohaterki bułgarskiej, która skacząc ze skały, wybrała śmierć, zamiast niewoli w rękach tureckich najeźdźców. Odlana z brązu postać kobiety - wyobrażenie bohaterki - zdobi dziób żaglowca.
Żaglowiec jest trzecią z kolei jednostką klasy Pogoria projektu Zygmunta Chorenia. Dwie poprzednie to POGORIA i ORP ISKRA zwodowane odpowiednio w 1980 i 1982 roku.
Obrazek

15. STS Lord Nelson – pierwszy na świecie żaglowiec zaprojektowany z myślą o osobach niepełnosprawnych, które mogą stanowić aż połowę jego załogi.
W tym celu żagle obsługiwane są automatycznie, specjalne windy wciągają na reje wózki inwalidzkie, niesłyszących budzą na wachty specjalne alarmy, a niewidzący mogą sterować dzięki kompasowi akustycznemu. Podczas wacht niepełnosprawni pracują z osobami pełnosprawnymi. Niemal każde stanowisko na żaglowcu może być obsługiwane przez każdego. Żaglowiec ma doświadczoną załogę i od płynących po raz pierwszy nie wymaga się doświadczenia żeglarskiego. Przeważnie w krótkich rejsach trwających od 5 do 10 dni, odbywających się na Morzu Północnym i Atlantyku na „Lordzie Nelsonie” żeglowało już ponad 20 tysięcy osób w wieku od 15 do 70 lat. Bark często uczestniczy w regatach i w zlotach żaglowców, które również traktowane są jako forma integracji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Obrazek

16. Roald Amundsen
Obrazek

17. Thalassa
Obrazek

18. STS Pogoria - polski żaglowiec, stalowa, trójmasztowa barkentyna zbudowana w 1980 r. w Stoczni Gdańskiej im. W. Lenina. Ma wymiary: dł. kadłuba 40.9 m, wys. 33.5 m, załoga 7+46 osób. Jest to drugi co do wielkości (na równi z bliźniaczą Iskrą) wśród obecnie pływających polskich żaglowców. Pogoria jest malowana na biało z szerokim niebieskim pasem, czym odróżnia się od Iskry z pasem czerwonym.
Obrazek

19. STS Mir (ros. Мир - świat albo pokój) – rosyjska trzymasztowa fregata szkolna.
Mir został zbudowany w 1987 w gdańskiej stoczni (wówczas: Stocznia Gdańska im. Lenina) w serii sześciu bliźniaczych żaglowców (Dar Młodzieży 1982, Drużba 1987, Chersonez i Pałłada 1989, Nadieżda 1993). Autorem projektu był inż. Zygmunt Choreń. Pięć takich żaglowców nabył ówczesny Związek Radziecki. Młodsza o sześć lat od „Daru Młodzieży” fregata „Mir” jest pierwszą jednostką z tej serii. Powszechnie uważana jest ona za najszybszy szkolny żaglowiec na świecie. Jest morskim symbolem Sankt Petersburga. Ich kadłuby mają nowoczesne kształty, które cechuje ładny wydłużony dziób i szeroka, przestronna rufa.
Obrazek

20. Jacob Meindert
Obrazek

21. Tre Kronor Af Stockholm (Trzy Korony Sztokholmu)
Obrazek

22. Eendracht Trzymasztowy żaglowiec narodowej orgaznizacji non-profit,która służy promowaniu holenderskich tradycji morskich i szkoleniu młodzieży.
Nazwa statku znaczy "razem jesteśmy silniejsi".
Obrazek

23. Valborg i Alexander von Humboldt
Obrazek

24. Alexander von Humboldt - statek został zbudowany w 1906 jako rezerwowy latarniowiec (jego pierwotna nazwa nie została ustalona z pewnością, prawdopodobnie nosił nazwę Reserve "Sonderburg"). W latach 1920-1945 służył jako latarniowiec, głównie na Bałtyku.
Przemianowany na "Kiel", od 1945 roku zajął stałą pozycję u wejścia do Kanału Kilońskiego. W 1957 r. został przypadkowo staranowany przez szwedzki statek i zatonął, w 1959 r. wydobyto go i wyremontowano. W roku 1967 zadania statku przejęła latarnia morska, a on sam był dalej używany jako latarniowiec rezerwowy, głównie na Morzu Północnym. Wycofany ze służby statek (nazwany przejściowo "Confidentia") został w 1986 r. zakupiony przez niemieckie stowarzyszenie Sail Training Association Germany, propagujące wychowanie morskie młodzieży. Jego portem macierzystym jest Bremerhaven
Obrazek

25. Sorlandet (norw. Sørlandet transkrypcja ang. Soerlandet) - najstarsza trójmasztowa fregata zbudowana w roku 1927 w stoczni Høivolds Mek. Verksted (Kristiansand, Norwegia). Jako pierwszy norweski statek szkolny w 1933 r. pokonał Atlantyk. Imię statku tłumaczy się jako południowa ziemia i pochodzi od południowego regionu Norwegii o tej samej nazwie.
Obrazek

26. Den Store Bjørn i Dar Pomorza
Obrazek


Więcej opisów nie znalazłem.
THE END
Obrazek
FotodoroB
Jak mawiają daltoniści: Życie jest jak tęcza: raz białe, raz czarne.
 
BeereK

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 08:21

5 jak dla mnie lux - faworyt, nie ujmując niczego pozostałym zdjęciom. podoba mi się w nich kontrast i lekkie zaciemnienie, przez co mają to "coś" w sobie, nieprzewidywalność i potęgę morza ;)
 
Awatar użytkownika
tomder
Posty: 1962
Rejestracja: poniedziałek, 22 cze 2009, 19:07
System: Nikon
Lokalizacja: tomdilandia
Kontaktowanie:

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 08:34

Ale rzeczywiście tam panował chaos :shock: :shock: Tyle tych jednostek małych i dużych.
A foty- ładnie opisane , poza tym ciekawe ujęcia, różne. Widać , że się starałeś.
Gratki- fajna pamiątka.
 
Awatar użytkownika
Ewka
Członek Stowarzyszenia Płocka Grupa Fotograficzna
Posty: 1951
Rejestracja: poniedziałek, 6 lip 2009, 00:08
System: Nikon

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 09:20

Fotki - prima sort! Nie umiem wyróżnić żadnej.
20 i 21 w ogóle jakoś nie zauważyłam na wodzie, aż mi wstyd :( ;)
Za opisy dodatkowy + :)

10. To duński żaglowiec LOA. Faktycznie ciężko go namierzyć w sieci.
26. Po lewej jest duński Georg Stage. Den Store Bjørn ma ożaglowanie gaflowe, więc to na pewno nie ta jednostka. Ale kraj się zgadza ;)

Ech, kurczę, następny zlot żaglowców w Polsce dopiero w 2013 roku w Szczecinie....
No, chyba, że się w przyszłym roku do Amsterdamu wybierzemy! :)
Powiedz mi swój ulubiony dowcip, a ja ci powiem, z czego masz się leczyć.
Jeśli któregoś dnia ktoś zarzuci ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanica profesjonaliści...
 
Awatar użytkownika
dorob
Autor tematu
Posty: 1035
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2009, 22:13
System: Canon
Lokalizacja: Płock - Na lewo od Levis'a ;)
Kontaktowanie:

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 09:29

10. To duński żaglowiec LOA. Faktycznie ciężko go namierzyć w sieci.
26. Po lewej jest duński Georg Stage. Den Store Bjørn ma ożaglowanie gaflowe, więc to na pewno nie ta jednostka. Ale kraj się zgadza ;)
Dziękuję

Ad. 10 Patrzyłem na LOA, ale jakoś mi nie pasowały zdjęcia do tego.
Ad. 26 Pop...dzi....ły mi się opisy Den Store Bjørn nie wstawiłem :roll:

Jeszcze możesz w tym roku Kłajpedę zahaczyć ;)

Pozdrowerek.
Obrazek
FotodoroB
Jak mawiają daltoniści: Życie jest jak tęcza: raz białe, raz czarne.
 
BeereK

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 09:44

Ech, kurczę, następny zlot żaglowców w Polsce dopiero w 2013 roku w Szczecinie....
w 2012, wg kalendarza Majów, kończy się świat, jak mówił Kononowicz - niczego nie będzie, więc radzę jeszcze popedałować do Kłajpedy, ewentualnie do Amsterdamu :D
 
Awatar użytkownika
Blister
Członek Stowarzyszenia Płocka Grupa Fotograficzna
Posty: 3814
Rejestracja: wtorek, 19 maja 2009, 20:02
System: Nikon
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 09:55

Ulala, natrzaskałeś trochę foteczek ;) Żałuję, że w swoim zbiorze nie mam tego strażaka z dość bliskiej odleglości :P
 
Awatar użytkownika
Ewka
Członek Stowarzyszenia Płocka Grupa Fotograficzna
Posty: 1951
Rejestracja: poniedziałek, 6 lip 2009, 00:08
System: Nikon

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 10:20

Link podpięty pod LOA nie działa poprawnie, nie wiem czemu. To wrzucę tu ogólny: http://www.tallshipsraces.com/Vessels/V ... Header.asp, powinno hulać.
Ech, kurczę, następny zlot żaglowców w Polsce dopiero w 2013 roku w Szczecinie....
w 2012, wg kalendarza Majów, kończy się świat, jak mówił Kononowicz - niczego nie będzie, więc radzę jeszcze popedałować do Kłajpedy, ewentualnie do Amsterdamu :D
W tym roku za granicę już się raczej nie wybiorę... hmmm... chociaż może na Słowację... jakiś zameczek zobaczyć... To jest myśl! :D
Powiedz mi swój ulubiony dowcip, a ja ci powiem, z czego masz się leczyć.
Jeśli któregoś dnia ktoś zarzuci ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanica profesjonaliści...
 
pegejefowiec
Posty: 872
Rejestracja: czwartek, 2 lip 2009, 18:37
System: Samsung
Lokalizacja: Wiocherowo
Kontaktowanie:

Re: The Tall Ships' Races 2009 Gdynia by dorob

wtorek, 14 lip 2009, 10:56

... chociaż może na Słowację... jakiś zameczek zobaczyć... To jest myśl! :D
E tam, wokół masz pełno zameczków, jeśli Ci nie pasują, jedź znowu nad morze - ulepisz sobie z piasku jaki zechcesz. A gdy wszystkie pomysły się znudzą, jedź do OBI i pobaw się zamkami drzwiowymi, a potem do pasmanterii - po jakiś błyskawiczny zameczek ;-)
Niedługo pożegnanie ... Tobie też należy się trochę radości! :D
O zdjęciach dyskutuję tutaj.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości